Friday, January 25, 2013

Κοινωνικοί προβληματισμοί by Spasokaridos (και απάντηση στα καπάκια μπάι Τρυποκάρυδος)


Τι σας έχω εγώ; Τι σας έχω εγώ!; Τον Spasokarido βρε κουτά. Σας έλειψε το κοφτερό σαν νυστέρι χιούμορ του και η απαράμιλλη ευφυία του; Είμαι σίγουρος πως ναι, γιατί κι εμένα μου είχαν λείψει να πω την αλήθεια. Κι αφού τον τελευταίο καιρό είμαι τόσο άχρηστος απασχολημένος για να γράψω καινούργιο ποστ, είπα να δώσω το βήμα στον πολυαγαπημένο σας και μου Spasokarido, τον οποίον τον απασχόλησε ένα φαινομενικά αδιάφορο θέμα της σχετικά πρόσφατης επικαιρότητας, με ιδιαίτερες προεκτάσεις στο σύνολο της κοινωνίας όμως. Μου ζήτησε λοιπόν, αν συμφωνώ, να δημοσιεύσω το κείμενο του. Εγώ φυσικά θα το δημοσίευα ακόμα κι αν δεν συμφωνούσα (όπως και δεν κάνω πλήρως). Ας πάμε να τον διαβάσουμε όμως, και θα απαντήσω ύστερα στα σημεία που δεν συμφωνώ. Α, και κάτι τελευταίο προς τους αναγνώστες ΜΟΥ: Το νου σας μουνιά, έτσι και ξεσκιστείτε στα σχόλια και στα like και τα share και τα retweet κι ότι στο διάλο άλλο, με τούτη δω την ανάρτηση, που είναι του Spasokaridou ουσιαστικά, ενω στις δικές μου σας πιάνει μούγγα-στρείδι, τη γαμήσατε. Θα εξαφανιστώ για πάντα και θα ψάχνετε να με βρείτε. Στο διάλα, σας ταίζουμε, σας ποτίζουμε κι έρχεται ο άλλος και παίρνει όλη τη δόξα το αρχίδι. Ναι ρε πούστη Spasokaride, εισαι αρχίδι. Αλλά σ'αγαπάω... Δικός σας, κυρίες και κύριοι:


                                                      =========================                       


Τη Δευτέρα 14 Ιανουαρίου 2013, φεύγει από τη ζωή ο 17χρονος ποδοσφαιριστής του Άρη, Άγγελος Τσιμπούρας.

Η έκθεση του Ιατροδικαστή αναφέρει πως ο θάνατος προήλθε από οξύ εγκεφαλικό και πνευμονικό οίδημα, παθολογικής αιτίας.

Την Κυριακή 20 Ιανουαρίου, στο παιχνίδι Άρης- ΑΕΚ, ο ποδοσφαιριστής του Άρη, Αγκάνθο, σκοράρει και δείχνει τη μπλούζα κάτω από τη φανέλα του, με το μήνυμα «Άγγελε δε θα σε ξεχάσουμε ποτέ».

Ο διαιτητής Τάσος Κάκος του δείχνει δεύτερη κίτρινη κάρτα διότι ανέβασε τη φανέλα του πάνω από το λαιμό (ώστε να δείξει το μήνυμα από κάτω) και τον αποβάλει.

Και αυτά είναι ό,τι πιο κοντινό σε απλά και σκέτα ΓΕΓΟΝΟΤΑ μπορώ να σκεφτώ να αναφέρω σχετικά με την υπόθεση. Από εδώ και κάτω ξεκινούν οι ΑΠΟΨΕΙΣ. Και οι απόψεις είναι πάντα υποκειμενικές. Και όσοι τις ακούν πρέπει να τις εξετάζουν κριτικά και όχι να τις καταπίνουν αμάσητες.

«Από τις αγελάδες παράγεται μοσχαρίσιο κρέας». ΓΕΓΟΝΟΣ (λέμε τώρα)

«Είναι γεγονός ότι στους περισσότερους ανθρώπους αρέσει η μοσχαρίσια γάλακτος». Παπάρια γεγονός! Τράβα να το πεις σε 1,2δις Ινδούς!

Τώρα τελευταία, όλο και πιο συχνά νοιώθω την ανάγκη να κάνω αυτό τον απλό και βασικό διαχωρισμό ειδικά όταν εκφράζονται απόψεις τόσο λογικοφανείς που εύκολα μασκαρεύονται ως δεδομένα.

Τέλος πάντων, ξέφυγα. Επιστρέφω στο θέμα λοιπόν.

Μας λένε τα αγαπημένα δελτία ειδήσεων: «Αγανάκτηση στην κοινή γνώμη προκάλεσε η απάνθρωπη απόφαση του διαιτητή Κάκου να αποβάλει… μπλα, μπλα, μπλα…». Τα υπόλοιπα τα ξέρετε ή εν πάσει περιπτώσει τα καταλαβαίνετε. Και πού την ξέρεις μωρή ξεκωλιάρα την άποψη της κοινής γνώμης εσύ;;;!!!!

1ον. Οφείλουμε στους εαυτούς μας να συνειδητοποιούμε ότι επειδή μας λένε ότι το τάδε είναι το λαϊκό αίσθημα, η κοινή γνώμη ή ό,τι άλλο, δε σημαίνει πως είναι έτσι
2ον. Οφείλουμε επίσης να συνειδητοποιούμε πόσο εύκολο είναι να πιστέψουμε ότι και η δική μας γνώμη ταυτίζεται με την κοινή γνώμη. «Είναι λογικοφανές, είναι απλό και εύκολο, το λέει μια κυρία που φοράει ταγιέρ, είναι και η κοινή γνώμη, ε, είναι και η δική μου γνώμη!» ΓΙΑΤΙ;;;; Δε λέω, μπορεί να είναι και δική σου γνώμη, αλλά σκέψου το λιγάκι πρώτα!
3ον. Πότε έγινε το δημοψήφισμα υπέρ ή κατά της απόφασης και δεν το πήρα γραμμή; Τι; Δεν έγινε; Άρα είναι ανοιχτά τα ενδεχόμενα (α) η κοινή γνώμη να χέστηκε (β) η κοινή γνώμη να είναι διχασμένη (γ) η κοινή γνώμη να χαλάστηκε αλλά όχι και να αγανάκτησε (δ) άλλο, αν ναι, παρακαλώ συμπληρώστε…;;;
4ον. Ποιος είπε ότι η κοινή γνώμη έχει δίκιο;! Και κυρίως ποιος είπε ότι έχει σημασία η κοινή γνώμη σε όλα τα ζητήματα;;;!!!

Και εδώ φτάνουμε στο ζουμί. Ναι, η δημοκρατία είναι το καλύτερο ρεαλιστικά εφικτό πολίτευμα που έχουμε δει έως τώρα. Ναι, σκατά στους φασίστες, τους ρατσιστές, τους τυράννους και δεν ξέρω κι εγώ ποιους άλλους απειλούν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες μας.

ΟΚ; Τα είπαμε και τα συμφωνήσαμε, πάμε παρακάτω.

Γιατί λοιπόν να πρέπει η κοινή γνώμη (που ανάθεμα κι αν υπάρχει τρόπος να ακουστεί αυτούσια) να έχει σημασία πάντα; Γιατί θα πρέπει η εφαρμογή κάθε κανονισμού και νόμου στη χώρα αυτή να υπόκειται στην κρίση της κοινής γνώμης;!

Ας δούμε λίγο το συγκεκριμένο θέμα. Είναι εύκολο να πεις πως ο Κάκος είναι καραγκιόζης που απέβαλε τον παίχτη ο οποίος στο κάτω-κάτω τι έκανε; έστειλε ένα μήνυμα συμπαράστασης στην οικογένεια του νεκρού συναθλητή του. Μάλιστα. Πού σκατά το λέει ότι ο διαιτητής είναι αρμόδιος ή οφείλει να εξετάζει το περιεχόμενο του μηνύματος κάτω από τη φανέλα του ποδοσφαιριστή; Είναι εκεί για να εφαρμόζει τον κανονισμό. Τόσο απλά ρε γαμώτο! Λέει ο κανονισμός ότι πρέπει να πάρει κάρτα ο παίχτης; Ναι. Τι πρέπει να κάνει ο διαιτητής; Να βγάλει κάρτα. Τελεία.

Γνωρίζεις Αγκάνθο- και κάθε Αγκάνθο- τον κανονισμό; Ναι. Αν όχι είσαι μαλάκας επαγγελματίας και σόρρυ κιόλας. Εφόσον λοιπόν το γνωρίζεις και τον παραβαίνεις επειδή έτσι γουστάρεις ή επειδή θεωρείς ότι τιμάς τη μνήμη του παιδιού (και μπράβο σου) έχε αρχίδια και δέξου την ποινή γιατί κι αυτή την ήξερες από πριν!

Ο συγκεκριμένος κανονισμός μου τη σπάει. Θεωρώ ως φίλαθλος και καταναλωτής (τρομάρα μου) του προϊόντος που ονομάζεται Super League (τρομάρα της) ότι ο συγκεκριμένος κανονισμός αφαιρεί κάτι από την πλάκα και το χαβαλέ του ποδοσφαίρου. Θα ήθελα να καταργηθεί, αλλά μέχρι να γίνει αυτό θα πρέπει να τηρείται!

Ο διαιτητής πολύ εύκολα θα μπορούσε να κάνει τον καλό (αν και Κάκος. Βρε το σατανά, πού το σκαρφίστηκα;!) και να μη δείξει κάρτα. Τους όποιους ΑΕΚτζήδες που θα δήλωναν αδικημένοι θα τους έλεγαν από γραφικούς μέχρι απάνθρωπους και όλα καλά.

Αφού όμως ανοίξαμε το πορτάκι της κρίσης για το περιεχόμενο των μηνυμάτων που τιμωρούνται, τι θα προτείναμε στην παρακάτω περίπτωση;





Πόσο κοινή θα ήταν η κοινή γνώμη στην περίπτωση αυτή;

Κι αν αντί για αυτό έλεγε “FREE PALESTINE”;

Κι αν έπρεπε να εξηγήσεις γιατί αυτό είναι ένα αποδεκτό μήνυμα σε μια Ισραηλινή που έχει χάσει το παιδί της στις διαμάχες και που (μη βιάζεσαι!) στ’ αρχίδια της ποιος έχει πολιτικά ή ιστορικά δίκιο; (έχω γίνει κι εγώ γελοίος λαϊκιστής εν τέλει!)

Θα ήταν ίδιες οι απαντήσεις της ελληνικής «κοινής γνώμης» αν  το μήνυμα έλεγε “PALESTINE BELONGS TO ISRAEL”;

Κι αν ο Τζεμπούρ σήκωνε τη φανέλα του… ξέρετε… αυτή την κόκκινη-άσπρη… και έγραφε από κάτω “Σκατά στους Έλληνες φονιάδες του Αλγερινού στα Πετράλωνα;”

Και για να πιάσουμε και τη μέγιστη υποκρισία περί προσβολής της μνήμης του νεκρού και των συναισθημάτων της οικογένειάς του: Μα για πόσο βλήτα μας περνάτε;! Σοβαρά;! ΑΥΤΟ είναι προσβολή;;;!!! Χάθηκε ένα 17χρονο παιδί και αυτό μας νοιάζει;! Γαμώ τους φαρισαίους που ασχολούνται με αυτά, τους δημοσιογράφους που δείχνουν το κοινωνικό προφίλ τους, τους παράγοντες των ομάδων που ψάχνουν την επόμενη ευνοϊκή διαιτησία με τέτοιου είδους παράπονα, γαμώ κι εμένα που γράφω για όλους αυτούς!

Βαρέθηκα να ακούω κορώνες του στυλ «να τους χώσουν όλους μέσα, που κλέβουν το κράτος, που μας κοροϊδεύουν, που, που….» και επίσης το περιβόητο «Να τηρηθούν οι νόμοι!».

Όταν όμως σου έρθει το χαρτί για τεθωρακισμένα, βάζεις βύσμα να πας αεροπορία (true story, εγώ το έκανα, ντρέπομαι με όλη τη σημασία της λέξης) και λες «έλα μωρέ, τι πειράζει;».

Όταν ρίχνουν το αυθαίρετο του 2ου ξαδέλφου σου λες «Είναι πολύ καλό παιδί, μεροκαματιάρης, όλες τις οικονομίες του στο σπιτάκι αυτό τις είχε ρίξει. Απαράδεκτο!».

Δεν κόβεις απόδειξη σε όλους όσους έρχονται στο μαγαζί σου, γιατί το 23% ΦΠΑ είναι πάρα πολύ, λες κι όταν ήταν 18% έκοβες απόδειξη και στα αδέσποτα που τους πέταγες κόκαλο.

Λες «τον καημένο τον Άκη, τον τραβάνε στις φυλακές σε τέτοια ηλικία» (ναι, ακούστηκε ΚΑΙ αυτό!)

Επιλέγεις ποιοι νόμοι πρέπει να τηρηθούν! Το κάνεις πάντα από ηθικές και φιλοσοφικές αντιρρήσεις ή καμιά φορά κι από συμφέρον;

Ναι, το σύστημα μας έχει απογοητεύσει επανειλημμένως, οι αδικίες είναι παντού, τα παίρνουν και αθωώνουν εγκληματίες, ο Κατσουράνης δεν ήταν offside στο «Καραϊσκάκης» (ναι ρε πούστη μου, με «ς» στο τέλος!!!), οι φόροι είναι παράλογοι, όποιος έχει βύσμα τη γλιτώνει κτλ, κτλ. Όλα σωστά, αλλά δε μας δίνουν το δικαίωμα να επιλέγουμε ποιοι νόμοι είναι σωστοί, όπως και εγώ δεν είχα δικαίωμα να ζητάω να μη με πετάξει έξω η Ταμπάκη στην γ’ γυμνασίου επειδή «όλη η τάξη έκανε φασαρία, εγώ σας έφταιξα;».

Κι αν εν πάσει περιπτώσει δε σου κάνει ο νόμος, κάνε κάτι για να τον αλλάξεις, μη γίνεσαι απατεωνάκος και κυρίως μη ντύνεις την επιλεκτική τήρηση των νόμων με το μανδύα της ηθικού περιεχομένου επιλογής!

Ωραία η κουβέντα περί του τι είναι ηθικό και του τι είναι νόμιμο, αλλά αν αναλογιστείς τον κώδικα ηθικών αξιών, τις προτεραιότητες, το αίσθημα περί δικαίου, την κριτική ικανότητα, την αισθητική, τις γνώσεις και τις αντιλήψεις  του μέσου συ-φάνταρού σου (σόρρυ κορίτσια, αλλά αυτό είναι το καλύτερο παράδειγμα που μπορώ να σκεφτώ) που έφυγε από χωριό του πρώτη φορά για να πάει στο Κέντρο Εκπαίδευσης, μήπως τελικά σου αρκεί η τήρηση και η εφαρμογή των νόμων;

Μήπως η κρίση του (και άρα και η δική σου στα μάτια κάποιων άλλων) για το ποιοι νόμοι πρέπει να τηρούνται και πότε δεν είναι και η καλύτερη…;

Spasokaridos

                                               ==================================

Ταπεινά σχόλια του πάντα ταπεινού Τρυποκάρυδου

Λοιπόν έχουμε και λέμε:

Αγαπητέ Spasokaride, σε αγαπάω σε εκτιμάω αλλά την Ταμπάκη να μην την ξαναπιάσεις στο στόμα σου. Εκτός αν εννοούσες την Κανατσέλου οπότε σε συγχωρώ. Αλλά η Ταμπάκη φίλε, αν σε πέταγε έξω, που δεν νομίζω να κάνε τέτοιο πράγμα ο άγιος αυτός άνθρωπος, θα το άξιζες ρε κωλόπαιδο. Αλλά βέβαια, τέτοιος ήσουνα πάντα στο σχολείο. Έκανες τις τσιριμόνιες σου και μετά ήθελες να την βγάζεις πάντα λάδι. Καλομαθημένο! Η Ταμπάκη ρε είναι ο μοναδικός εν ζωή άνθρωπος (αν ζει ακόμα) που έχω γνωρίσει από κοντά και έχω ακούσει με τα ίδια μου τα αυτιά να μου λέει ότι έχει σπουδάσει φυσιοδίφης! Ναι μαλάκες μου φυσιο-fucking-δίφης! Το αντιλάμβάνεστε; Δεν ήταν χημικός, δεν ήταν φυσικός, δεν ήταν βιολόγος, δεν ήταν γεωλόγος, δεν ήταν γεωπόνος, ήταν φυσιοδίφης! Μόνο και μόνο γι'αυτό παίρνει άπειρα ρησπέκτ από μένα. Για να μην πω για την γαμάτη προφορά της (πιθανότατα από το Αγρίνιο αλλά δεν παίρνω κι όρκο) ή για το θεϊκό μουστάκι της που μας χάρισαν άφθονες στιγμές γέλιου κατά τα μαθητικά μας χρόνια. Ε λοιπόν Spasokaride παιδί μου, είσαι αχάριστος. 

Δευτερον και σημαντικότερον τώρα. Όσον αφορά το περιεχόμενο του κειμένου σου. Συμφωνώ σε όλα. Μέχρι ενός σημείου όμως. Και το σημείο αυτό, είναι το εξής. Θεωρείς ότι η πιστή υπακοή στους νόμους και τους κανόνες δεν πρέπει να έχει όρια; Τα οποία φυσικά και αναπόφευκτα τα θέτει ο καθένας στον ευατό του. Ναι συφμωνώ πως αυτό είναι πού υποκειμενικό. Αλλά θα στο θέσω μέσα από ένα παράδειγμα. Ναζιστική γερμανία. Μια κοινωνία στην οποία όλα δούλευαν ρολόι. 'Ολοι υπακούσαν στους νόμους και τους κανόνες. Είχαν άλλη επιλογή θα μου πεις. Δεν με αφορά φίλε. Αυτόπου με αφορά είναι ότι αυτός, ο κατά τ'άλλα συμπαθής λαός, τα έχει κάνει δύο φορές όλα πουτάνα στον πλανήτη (και πάει για την τρίτη) μόνο και μόνο επειδή ξέρει τόσο καλά να υπακούει πιστά και απαρέγκλιτα σε νόμους και κανόνες (ναι μομίζω πως αυτό είναι το ταλέντο των γερμανών). Να σου φέρω κι άλλο ένα παράδειγμα. Πες ότι εκεί στον στρατό (χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα καλό ε;) που πήγες, είχες έναν μπαστουνόβλαχο, μισάνθρωπο, μισογύνη, μίζερο και αγάμητο σμηνία και μια μέρα σου έδινε εντολή, έτσι για την πλάκα του, να πυροβολήσεις με το τζι-3 (τέτοιο δεν δίνανε και σε εσας τις μοδίστρες) και να σκοτώσεις ένα ααδέσποτο που τριγύριζε μες το στρατόπεδο. Όσο κι αν προσπαθούσες με επιχειρήματα και μαρκετίστικα τρικ να τον πείσεις ότι δεν πρέπει να το κάνεις, αυτός θα επέμενε και θα σε απειλούσε πως αν δεν το κάνεις θα φας 350 μέρες φυλακή. Τι θα έκανες; Θα το σκότωνες; Φυσικά όχι. Και με αυτό θέλω να καταλήξω στο ότι, ναι καμιά φορά, το πιο λογικό είναι να κάνουμε του κεφαλιού μας και να μην ακολουθούμε τους νόμους. Όχι όλοι και όχι πάντα, ναι συμφωνώ, αλλά καμιά φορά δεν υπάρχει άλλη επιλογή. Αυτά. Σε φιλώ

2 comments:

  1. Γι' αυτό είσαι γαμάτος!

    (α) γιατί έπεσες τόσο κοντά στην πραγματικ΄γ καταγωγή της Ταμπάκη που είναι από το Μεσολόγγι και

    (β)γιατί με βοηθάς να επεκτείνω τη σκέψη μου. Έχω λοιπόν να πω ότι είναι άλλο πράγμα να αγωνίζεσαι να αλλάξεις την κοινωνία και τουε νόμους και τα καθεστώτα, άλλο πράγμα να είσαι συνειδητά ανηπάκοος στους νόμους και έτοιμος να δεχθείς τις συνέπειες και άλλο να γίνεσαι ψευτοιδεαλιστής και απατεωνάκος που ψάχνει να ξεφύει, να τρυπώσει να δράσει υπογείως και να γλιτώσει τις συνέπειες. Η διαφορά στις δύο πρώτες περιπτώσει είναι ότι πληρώνεις το τίμημα των απόψεών σου και οδηγείς τα πράγματα σε ΑΛΛΑΓΗ. Στην τρίτη περίπτωση γίνεσαι ένας γλοιώδης τερμίτης που παρασιτεί και αλλοιώνει.

    Spasokaridos

    ReplyDelete
  2. Ναι μωρή πουτάνα! Μεσολόγγι ήθελα να πω, αλλά είπα να το παίξω safe και επέλεξα Αγρίνιο τελικά. Άλλωστε δεν διευκρίνησα αν είναι "μέσα" απ'τ'Αγρίνιο ή όχι.

    Όσο για τα υπόλοιπα είχα σκεφτεί κάτι πολύ σοβαρό που ήθελα να σχολιάσω, αλλά το ξέχασα. Μέσες άκρες έχει ως εξής: Έχεις δύο επιλογές και μόνο δύο. Ή θα υπερασπίζεσαι το δίκαιο και το σωστό φορέβα εντ έβα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει ότι θα τρως το πουλί ήήήήήη....θα κάνεις μια φορά ΜΙΑ εξαίρεση και θα πεις (δεν μας νοιάζουν τα κριτήρια και τα κίνητρα σε αυτό το στάδιο) ότι, όχι κύριοι δεν συμφωνώ με τον τάδε νόμο ή τον δείνα κανονισμό (ξαναλέω δεν εξετάζουμε τα κριτηριά σου). Ε από την στιγμή που κάνεις την εξαίρεση πάει αυτό ήταν. Game over! Διότι αυτομάτως εισάγεις την έννοια της εξαίρεσης αυτής καθε αυτής. Και αφού το έκανες εσύ μπορεί να το κάνει κι ο διπλανός σου. Και τώρα αρχίζουμε να εξετάζουμε τα κίνητρα και τα κριτήρια. Αλλά ποιός είσαι εσύ που θα κρίνεις αν τα κίνητρα τα δικά σου είναι πιο ευγενή, πιο δίκαια, πιο πες τα όπως θες, από του διπλανού; Got it? ;)

    ReplyDelete